Regulamin

Regulamin obowiązujący od 09.03.2016 r.


Sklep Soteris.pl (w domenach Soteris.pl. Soteris.com.pl) prowadzony jest przez firmę Soteris.pl z siedzibą w Tychach, przy al. Niepodległości 57/138. Adresem kontaktowym, miejscem prowadzenia działalności oraz miejscem obsługi reklamacji jest sklep przy ul. Barona 30/110 w Tychach. Firma Soteris.pl jest zarejestrowana w Ewidencji działalności Gospodarczej nr 18882 z dnia 10.05.1996 r. i prowadzoną przez Prezydenta Miasta Tychy. Klienci mogą kontaktować się ze sklepem poprzez następujący adres: sklep@soteris.pl.

1. CENY

Wszystkie ceny są kwotami brutto uwzględniającymi podatek VAT. Na karcie produktu dodatkowo mogą być prezentowane opcjonalnie kwoty netto.
Prezentowane ceny obowiązują dla zamówień elektronicznych składanych przez stronę soteris.pl lub soteris.com.pl.
W przypadku zamówień telefonicznych, mailowych i faksowych zamówienie przyjmowane jest do realizacji po potwierdzeniu dostępności towaru.
 
2. POTWIERDZANIE ZAMÓWIEŃ / ODBIÓR OSOBISTY
Przyjęcie zamówienia do realizacji jest potwierdzane mailowo poprzez zmianę statusu na "Zamówienie potwierdzone".
Odbiór osobisty możliwy jest w punkcie odbioru towaru (Tychy, Barona 30/110) po wcześniejszym złożeniu zamówienia.
 
3. PŁATNOŚCI 
Przy odbiorze: płatność kurierowi przy odbiorze paczki, płatność przy odbiorze z Paczkomatu. 
Przedpłata na konto w MBANK (PLN), VW bankdirect (PLN), Alior Kantor (EURO). W przypadku wybrania tego sposobu płatności, wpłata powinna być dokonana w terminie do 7 dni od dnia otrzymania wiadomości ze zmianą statusu zamówienia na "Oczekiwanie na płatność".

Volkswagen Bank
PLN - 04213000042001016228100001 
mBANK
PLN - 32114020040000310230183842
Alior bank
EURO - PL36249010570000990253814616

Płatność kartami płatniczymi przez serwis PayPal

Płatność szybkimi przelewami i kartami poprzez serwis PRZELEWY 24.
Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.

Przelew odroczony dla firm z podpisaną umową.
Przelew odroczony dla jednostek państwowych i samorządowych,

4. KOSZTY PRZESYŁEK
Koszt przesyłki zostanie obliczony w trakcie składania zamówienia. Szacunkowy koszt dostawy można również sprawdzić tutaj.
Możliwa jest wysyłka na umowę zamawiającego lub inną firmą kurierską, na sobotę lub z zastrzeżoną godziną dostawy - prosimy o kontakt z konsultantem w celu sprawdzenia warunków. 

5. CZAS REALIZACJI
Przy każdym dostępnym towarze podany jest orientacyjny czas wysyłki zamówienia. W przypadku zamówienia produktów z różnym czasem wysyłki, dla całego zamówienia obowiązuje dłuższy termin.
Jeżeli czas realizacji okazałby się dłuższy niż podany, Klient zostanie poinformowany o tym fakcie telefonicznie lub mailowo w celu potwierdzenia woli realizacji zamówienia w innym terminie.
Termin otrzymania przesyłki to czas realizacji powiększony o czas dostawy. Dla przedpłat powyższy termin wydłuża się dodatkowo o czas wpływu na konto.

Status: Dostępny / Wysyłka: do 24 godzin
Wysyłka w dniu zamówienia lub na następny dzień roboczy
(dotyczy zamówień złożonych do godziny 15:00 w dni robocze, w przypadku zamówienia złożonego po godzinie 15:00 czas realizacji może zostać wydłużony o jeden dzień roboczy)

Status: Dostępny / Wysyłka: do 48 godzin, 
Wysyłka na następny dzień lub do 2 dni roboczych
(dotyczy zamówień złożonych do godziny 15:00 w dni robocze, w przypadku zamówienia złożonego po godzinie 15:00 czas realizacji może zostać wydłużony o jeden dzień roboczy)

Status: Dostępny / Wysyłka: 1-3 / 2-7 / 2-10 / 2-30 / 14 dni
Czas maksymalny zgodnie z parametrem "Wysyłka" liczony od następnego dnia roboczego.
(dotyczy zamówień złożonych do godziny 15:00 w dni robocze, w przypadku zamówienia złożonego po godzinie 15:00 czas realizacji może zostać wydłużony o jeden dzień roboczy)

W przypadku braku informacji o terminie realizacji, sprzedawca ma 30 dni kalendarzowych na wydanie towaru.

W sytuacjach awaryjnych, możliwa jest wysyłka zamówień złożonych do momentu przyjazdu kuriera (16:00-16:30)
- proszę o kontakt ze sklepem w celu ustalenia możliwości wysyłki. 

Legenda statusów zamówień:
nowe - status widoczny dla każdego nowego zamówienia
w trakcie przetwarzania - zamówienie zostało przeczytane przez obsługę sklepu
przekazano do magazynu - zamówiony towar zostanie spakowany i wysłany w możliwie najszybszym czasie
zamówienie potwierdzone
 - towar został zarezerwowany, oczekuje na spakowanie i wysyłkę (status używany w dni wolne, po godzinach pracy oraz w przypadku towaru którego wysyłka jest odroczona na życzenie klienta)
oczekiwanie na płatność* - status dla zamówień opłacanych przed wysyłką
oczekiwanie na płatność i towar* - status informujący o oczekiwaniu na płatność oraz na zamówiony towar
*w przypadku zamówień opłacanych przed wysyłką status informuje również że zamówiony towar jest na stanie magazynu lub zostanie niezwłocznie sprowadzony
zamówienie kompletne - brak płatności - w przypadku dostawy zamówionego towaru dla zamówienia ze statusem oczekiwanie na płatność i towar
oczekiwanie na towar - towar został zamówiony i oczekujemy na dostawę, 
oczekiwanie na kontakt klienta - w zamówieniu są błędne dane, potrzebujemy dodatkowych informacji odnośnie zamówionego towaru lub zamówiony towar nie jest dostępny. W przypadku tego statusu zawsze kontaktujemy się z Klientem telefonicznie lub mailowo.
wysłano - zamówiony towar został zapakowany i przekazany firmie kurierskiej/spedycyjnej lub został włożony do paczkomatu.
zamówienie oczekuje na kuriera zewnętrznego - zamówienie zostało zapakowane i oczekuje na wysyłkę na umowę zamawiającego
gotowe do odbioru - zamówienie zostało skompletowane i oczekuje na odbiór w punkcie odbioru towaru
odebrano - zamówienie  zostało odebrane
anulowano - brak wpłaty, rezygnacja lub brak kontaktu z Klientem, brak możliwości zrealizowania zamówienia.
brak wpłaty powyżej 7 dni - zamówienie nie zostało opłacone przez okres przynajmniej 7 dni od momentu złożenia
anulowano po wysłaniu - zamówienie zostało anulowane przez Klienta po dokonaniu wysyłki
nieodebrane - zamówienie nie zostało odebrane przez Klienta
rezerwacja - zamówiony towar został zarezerwowany na okres ustalony z Klientem
na zamówienie - czas realizacji oraz możliwość zrealizowania zamówienia zostanie podana po weryfikacji dostępności

6. ZWROTY 
Konsument w rozumieniu art. 22 (1) Kodeksu Cywilnego ma prawo w terminie 14 dni  od otrzymania zamówionego produktu, odstąpić od umowy bez podania przyczyny, składając Sprzedawcy stosowne oświadczenie. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie stosownego oświadczenia przed jego upływem.
Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do ustawy o prawach konsumenta z dnia 30.05.2014 r.
Zwrotu należy dokonać na adres: Soteris.pl, Barona 30/110, 43-100 Tychy z dopiskiem "ZWROT 14 DNI".
Do przesyłki należy dołączyć "Oświadczenie o odstąpieniu od umowy" z podaniem numeru faktury, kwoty oraz numeru konta bankowego na który ma być dokonany zwrot.
W przypadku braku numeru faktury należy podać inne dane umożliwiające jednoznaczną identyfikację kupującego.
W sytuacji braku konta bankowego prosimy o podanie sposobu przekazania płatności.
W przypadku płatności kartą zwrot środków zostanie wykonany na kartę. 

Prosimy o:
- staranne zapakowanie w celu uniknięcia uszkodzeń w trakcie przesyłki, najlepiej  w sposób identyczny jak w momencie otrzymania. Prosimy również o usunięcie wszystkich informacji prywatnych z książek telefonicznych, list połączeń itp. 

Koszt przesyłki zwrotnej pokrywa kupujący, chyba że sprzedający zgodził się je ponieść lub nie poinformował o konieczności poniesienia tych kosztów. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia, sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

Jeżeli odstąpienia od Umowy sprzedaży następuje  po zgłoszeniu przez Konsumenta żądania rozpoczęcia wykonywania usługi przed upływem terminu do odstąpienia od umowy sprzedaży, to Konsument ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy sprzedaży. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia.
Konsument nie ponosi kosztów 
świadczenia usług, za czas do odstąpienia od umowy sprzedaży, jeżeli:
- usługodawca nie poinformował Konsumenta o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy sprzedaży, a także o wzorze formularza odstąpienia od Umowy sprzedaży,
- Konsument nie żądał zgodnie z Ustawą spełniania świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży.
Konsument nie ponosi kosztów dostarczania treści cyfrowych które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli:
- Konsument nie wyraził zgody na spełnienie świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży, lub
-  Konsument nie został poinformowany o utracie przysługującego mu prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży w chwili udzielania takiej zgody, lub
- Usługodawca nie dostarczył Konsumentowi potwierdzenia zawarcia Umowy sprzedaży na odległość na trwałym nośniku w rozsądnym czasie po jej zawarciu, najpóźniej w chwili dostarczenia Towaru lub przed rozpoczęciem świadczenia usługi.

Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, jeżeli zostały wykonane za wyraźną zgodą klienta

- w której cena towaru zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta, przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że sprzedawca nie poinformował Konsumenta o prawie odstąpienia od Umowy sprzedaży zgodnie z Ustawą.
Konsument ma obowiązek zwrócić towar sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
 
Zwrot wzajemnych świadczeń nastąpi niezwłocznie - nie później niż w terminie 14 dni.

7. GWARANCJA
Produkty posiadają gwarancję producenta lub sprzedawcy obowiązujące na terenie Polski. Czas trwania gwarancji każdego produktu widnieje w jego opisie. Szczegółowe informacje dotyczące gwarancji określone są w warunkach gwarancji. W przypadku gwarancji sprzedawcy, produkt należy dostarczyć osobiście do sklepu Soteris.pl lub przygotować do odbioru przez kuriera sprzedawcy po wcześniejszym zgłoszeniu chęci nadania towaru, drogą mailowa lub telefonicznie. Gwarancja na sprzedany produkt nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z rękojmi za wady produktu. 

8. RĘKOJMIA
Reklamacje z tytułu rękojmi można złożyć w formie elektronicznej lub w formie pisemnej.
Klient ma prawo żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, chyba że sklep Soteris.pl niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni produkt wadliwy na wolny od wad albo usunie wadę. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli produkt był już wymieniony lub naprawiony przez Soteris.pl, albo produkt nie został wymieniony na produkt bez wad, lub wada nie została usunięta.
Reklamację z tytułu rękojmi rozpoznawane są w terminie 14 dni od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci.
W przypadku sprzedaży niebędącej sprzedażą konsumencką, wyłącza się przepisy o rękojmi ujęte w Kodeksie Cywilnym.

9. POLUBOWNE ROZPATRYWANIE SPORÓW

Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
W celu skorzystania z  polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, Konsument może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR.
Szczegółowe informację dotyczące rozwiązywania sporów umieszczone na stronie UOKiK

10. DANE OSOBOWE / POLITYKA PRYWATNOŚCI

Dane osobowe, wymagane w przypadku dokonywania zakupów i rejestracji w sklepie: imię i nazwisko, lub imię i nazwisko wraz z nazwą firmy i numerem NIP, adres, adres do wysyłki, jeśli jest inny niż adres zameldowania, adres e-mail, numer telefonu.

Dane osobowe Klientów pobierane są przez Soteris.pl w celu prawidłowego funkcjonowania sklepu oraz prowadzenia obsługi zamówień (obsługa procesu rejestracji i logowanie do konta, realizacja zamówienia, zawarcie i wykonanie umowy sprzedaży oraz dostawy).

Podanie powyższych danych jest dobrowolne i wymaga zgody.
Każdy użytkownik sklepu posiada prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania.
Cofnięcie zgody można dokonać mailowo sklep@soteris.pl lub telefonicznie (32) 221 20 12.

Dane osobowe są przechowywane i przetwarzane w sposób zgodny z wymogami polskiego prawa, w szczególności z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dnia 29.08.1997 r. (Dz. U. Nr 133, poz. 883).
Administrator zobowiązany jest udzielić określonych informacji osobie, która udostępniła dane.
Informacje te powinny obejmować: nazwę i adres siedziby, cel zbierania danych, informacje o prawie dostępu do swoich danych i możliwości ich usunięcia lub modyfikacji, zapewnienie zainteresowanych osób o dobrowolności lub obowiązku podania danych.


W ramach realizacji umowy z Kupującym Sklep jest upoważniony przesłać na adres poczty elektronicznej Kupującego zaproszenie do wypełnienia ankiety posprzedażowej. Ankieta służy zbadaniu opinii o przeprowadzonej transakcji. Kupujący może dobrowolnie wypełnić ankietę.

* Sklep bierze udział w Programie Ochrony Kupujących w przypadku otrzymania minimum 30 opinii miesięcznie.

Baza danych zarejestrowana w GIODO pod numerem 16049/2012.

Wzór formularza zwrotu

................................................                                                                                                        ......................, dn. ......................

................................................ 

................................................

imię, nazwisko i adres konsumenta

  

.......................................... 

.......................................... 

.......................................... 

..........................................

nazwa i adres przedsiębiorstwa

  

OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY 

ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ

   

Oświadczam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 r. poz. 827) odstępuję od umowy nr ... zawartej dnia .................... dotyczącej zakupu towaru/usługi ……………………………………………

 

..............................

podpis konsumenta

do góry
Pokaż pełną wersję strony
Click Shop | Hosting home.pl